Téli bérlet - Negyedik előadás: Schubert-Lehár est
A Zuglói Filharmónia 2014. decembere és 2015. februárja között négy alkalommal lép a Díszterem színpadára, minden esetben Vigadóhoz kötődő zeneszerzőkkel vagy az évszakhoz szorosan illeszkedő darabokkal.
Az utolsó előadás alkalmával Schubert és Lehár művek csendülnek fel február 7-én a Vigadóban.
„Nem azért jöttem a világra, hogy élvezzem az életet, hanem, hogy más embereknek örömet szerettek.” Lehár Ferenc fentebb idézet mondatához hasonló Franz Schubert ars poeticája is: „Semmi másért nem vagyok a világon, mint hogy zenét komponáljak”. Míg azonban Lehár műveiért vetélkedtek a színházak, addig ugyanez nem mondható el Schubertről, akinek Lehárral ellentétben soha nem volt elég ereje ahhoz, hogy a korábban befejezett, vagy befejezetlenül maradt munkáit egy esetleges újraalkotás érdekében újra elővegye, átalakítsa, menedzselje. Ezért hagyott hátra tucatnyi operát és operatöredéket. Közülük a „Die Zwillingsbrüder” - Az ikertestvérek c. ugyan rövid időre előadásra került Bécsben, de a szintén sok szép dallammal bíró „Fierabras” - gyenge szövegkönyve miatt – Schubert életében sem jutott színpadhoz. Bécs egyébként is 1822-től Rossini lázban égett. Nem véletlen, hogy Schubert az olasz mester stílusában kezdte egyes műveit írni a siker reményében (Nyitány olasz stílusban).
Lehár a XX. század eleji operett egyik legkiválóbb képviselőjeként, magas igényű zenéivel sikeresen újította meg az akkor már sablonossá merevedett bécsi operett-stílust. Schuberthez hasonlóan életének legfőbb színtere Ausztria volt. Tatjana (korábbi címen: Kukuŝka) c. operáját a lipcsei premier után a budapesti Operaház is műsorra tűzte (1898.) A bemutató után született meg Ágai Béla nőgyógyász-zenekritikus bölcs tanácsa: „Kedves barátom, sürgősen hagyd ott a katonazenekart, neked nem az való… Ezen az úton kell tovább haladnod.” A jóslat bevált: későbbi művei közül a Hercegkisasszony, A mosoly országa, a Giuditta és a Garabonciás szintén a budapesti Operaház színpadára került. A nagy sikerű operettek mellett Lehár számos csinos kis karakterdarabot (románc, polka-mazurka, valcer) is komponált.
I. RÉSZ
Fr. Schubert: Overture in D major D.12 1812
Fr. Schubert: Konzertstück in D for violin and Orchestra D.345
Fr. Scubert: „Der Vater mag wohl immer Kind mich nennen”; Lieschen áriája Die Zwillingsbruder (D.647) cimű operából
Fr. Schubert: “Die Brust, gebeugt von Sorgen” – Florinda áriája; a Fierrabras (D.796) cimű operából (No.13. Arie)
Fr. Schubert:Overture “In the Italian Style” in C major D.591
II. RÉSZ
Lehár F.:Tatjana Prelude to Act 1.
Lehár F.:Warum hast du mich wachgeküsst!? (Friderieke)
Lehár F.:Ich bin Verliebt (Schön ist die Welt)
Lehár F.:Wilde Rosen – Waltz
Lehár F.:Kreisler Serenade
Lehár F.:Korallenlippen – Polka-Mazurka
Lehár F.:Heut’ noch werd ich ehefrau (Der Graf von Luxemburg)
Lehár F.:Russian Dances (Tatjana)
Ráadások:
Lehár F.:Intermezzo – Balett (Der Graf von Luxemburg)
Lehár F.: Meine Lippen, sie kürren so heist (Giuditta)
Vezényel: Rácz Márton
Közreműködik:
Geszthy Veronika – ének
Kovács Orsolya - hegedű
Bővebb információ a Zuglói Filharmónia honlapján.
A JEGYEK a Vigadó jegypénztárában és az interticket oldalán keresztül vásárolhatóak meg.
BÉRLET
Előadás-sorozatunkra bérlet is váltható!
Kérjük, bérlet vásárlása esetén forduljon Jegypénztárunkhoz vagy keresse a Közönségszervezést!
Jegypénztár: +36 (1) 328-3340
Közönségszervezés: kozonsegszervezes@vigado.hu
2015.02.07. | - | 17:00 |