Hírek

Megújul a Pesti Vigadó arculata
2025. 02. 21.
Megújul a Pesti Vigadó arculata
Megújul a Pesti Vigadó arculata

A Magyar Művészeti Akadémia (MMA) székházaként működő Pesti Vigadó megújuló arculattal kívánja erősíteni kulturális és közösségi szerepét. Az átalakulás első lépéseként a Vigadó logója frissült, amely modern, letisztult vonalvezetésével és új színvilágával a különböző generációk számára is vonzóbbá kíván válni.

Szakmai háttér és stratégiai célok:
Az MMA Elnöksége 2023. őszén pályázatot írt ki, melynek eredményeképpen december 1-jétől új ügyvezetőről és új szakmai programról döntött. Nagy Zsombor ügyvezető szakmai programja alapán átfogó fejlesztés érdekében 2024 júniusában egy szakértői csapat alakult grafikus, látványtervező és belsőépítész bevonásával. Az általuk kidolgozott javaslatok a LÁTHATÓSÁG-ARCULAT-TÉRHASZNÁLAT hármas koncepciójára épültek.

A szakmai program főbb célkitűzései:
Az MMA-val való együttműködés minőségének és intenzitásának növelése mellett a Vigadó márkaértékének és láthatóságának erősítése.
A látogatószám növelése és a célcsoport szélesítése, valamint az üzleti partnerek és kulturális intézmények megszólítása.
Az arculati frissítés első látható eleme a Vigadó új logójának bevezetése, amely mind az online, mind az offline felületeken megjelenik. A grafikai átalakulás célja, hogy több látogatót érjünk el, illetve, hogy a kortárs vizuális eszközök segítségével hatékonyabbak legyünk.
Az új arculathoz szorosan kapcsolódó programkínálat is folyamatosan bővül. A Vigadóban új rendezvényeket is elindítunk, például egy hangulatos Jazz Clubot, ugyanakkor folytatódik a nagy népszerűségnek örvendő baba-mama program, a Ringató. A korábbiakhoz hasonlóan nagy erővel szervezzük a közönség által rendkívül kedvelt tematikus épülettörténeti sétáinkat is. Mindezek mellett izgalmas új kiállításoknak és kísérleti programoknak is adunk teret. 2025 májusában újra megrendezésre kerül a Nyitott Ház, amely ingyenes és széles körű kulturális programokkal várja az érdeklődőket.

A hamarosan jelentkező új videós kulturális podcast sorozatunk bevezetésével pedig a fiatalabb korosztály megszólítása a kiemelt cél.

Az arculatváltás nem csupán vizuális változást jelent, hanem egy átgondolt stratégiai lépés is a Vigadó márka megerősítése és a közönségkapcsolatok szélesítése érdekében. Az új megjelenés, a frissített programkínálat és az MMA-val való szorosabb együttműködés együttesen biztosítja, hogy a Pesti Vigadó a magyar kulturális élet meghatározó szereplője maradjon.