Jegyárak
Kinyó Ferenczy Tamás filmje
A '70-es évek eleje a népművészet újrafelfedezésének időszaka.
A táncházak hangos sikere mellett, kisebb figyelmet kapott a tárgyalkotó népművészek tevékenysége. E tehetséges, fiatal nemzedék egymásra utaltsága, összetartozása, eleinte a Tokaji alkotótáborban mutatkozott meg; később a Fiatal Népművészek Stúdiójában mélyítették tudásukat, elhivatottságukat az alkotók. Nagy László, Makovecz Imre, Csoóri Sándor, Zelnik József és Péterfy László szellemisége jelentette számukra a fő táptalajt.
A kommunista hatalom nem tudott mit kezdeni az értelmiségi lét felelősségét ösztönösen átérző "nomádokkal", akik nyíltan sosem voltak rendszerellenesek. Az aczéli kultúrpolitika ezért folyamatosan kereste az utat az ellehetetlenítésükhöz, lejáratásukhoz. Az ügynöki jelentéseken, vagy az Élet és Irodalom hasábjain kibontakozó építész-vitán keresztül, megdöbbentő hitelességgel ismerjük meg az Aczél-korszak áskálódásait, ármányait. Nemzeti értékeink ellen vívott ádáz küzdelmét. A lejáratás, dezinformáció bomlasztó hatását.
A nomádok története összefonódik az egy ház történetével is: születésének és pusztulásának krónikája szimbolikus, napjainkban is aktuális.
Szervező: MMA Film- és Fotóművészeti Tagozat
REGISZTRÁCIÓ OKTÓBER 23-TÓL!