Az előadás a "Szó, szín, játék" sorozat része
A darab Janus Pannonius utolsó, elképzelt óráit vetíti a néző elé. A nagybeteg költő Medvedgradban (Medvevár) haldoklik, menekülés közben. A legyöngült ember belevizionálja a körülötte lévő, őt gondozó cselédekbe, szobahomályokba a múltját, így az ifjúságát, illetve férfikorát.
„Félvíziók” ezek, melyek a színpadi betegágy-jelent és a főszereplő történésekben gazdag múltját derengetik át egymáson. Megjelenítődnek a ferrarai évek, a fiatal Csezmiczei János kamaszéveinek erotikájával átitatódva, a korai erotikus epigrammaköltészetét is megidézve, illetve dramatikus formát kapnak a Guarino mester mellett eltöltött pályára állító esztendők. A mű középpontjában mégis Mátyás király és Janus Pannonius püspök, kancellár küzdelme áll. Természetesen, nem kikerülhetően benne foglaltatik viadalukban a művész és a politikus, a költő és az államvezető szemléleti, alkati különbözősége, illetőleg a reneszánsz hívőjének és annak egyik legfontosabb magyarországi képviselőjének eltávolodása a reneszánszot csak felesége kedvéért meghonosító, valójában középkori politikai módszereket alkalmazó félbarbár királytól.
Janus Pannonius: Bartus Gyula (Jászai-díjas)
Bemutatja: Békéscsabai Jókai Színház
Rendezte: Merő Béla
Az előadást követő pódiumbeszélgetésen részt vesznek az alkotók és Szörényi László irodalomtörténész, valamint Jankovics József irodalomtörténész.
A belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött.