Jegyárak
2. NAP - A konferencia alapgondolatát az a rideg tény indította útjára, hogy mind a mai napig nem jelent meg a magyar fotóművészet történetét a kezdetektől napjainkig összefoglaló kiadvány. Mi ennek az oka?
Végiggondolva a lehetséges válaszokat számtalan további kérdés merül föl.
Legalapvetőbben, hogy a teljes magyar fényképészet történetéről, fotótörténetről vagy a fotóművészet történetéről kell, hogy szóljon? Azonnal beleütközünk az alapfogalmak tisztázatlanságába, mert maga a fotó, a fotográfia, a fénykép, a fotóművészet, művészeti fotó, képzőművészeti fotóhasználat szavaink/fogalmaink is definiálásra szorulnak. A magyar nyelv árnyalatai még a szakmán belül sem bírnak közös jelentéssel és sokszor bebizonyosodott, hogy nem egységesen gondolkodunk róluk. Sőt! Néha ezen alapok tisztázatlansága a konfliktusok forrása.
10.00-től Regisztráció
Délelőtti program:
Levezető elnök:
Haris László fotóművész, az MMA rendes tagja
10.20 E. Csorba Csilla művészettörténész, a Magyar Fotótörténeti Társaság elnöke – Biográfia, ikonográfia, bibliográfia a fotótörténeti kutatások szolgálatában
10.40 Kunkovács László fotóművész, néprajzkutató, az MMA rendes tagja – A megvilágosodás nem hull az ölünkbe. Tévtanok, ki nem mondott erősségek és axiómák
11.00 Farkas Zsuzsanna fotótörténész, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria Adattár – A fénykép hatalma. Magyar fényképtörténeti kötetek régen és ma
11.20 dr. Albertini Béla fotótörténész, egyetemi tanár – Fotótörténet-írásunk időszerű kérdéseihez
Hozzászólások
12.00–13.30 Ebédszünet
Délutáni program:
Levezető elnök:
Barta Zsolt Péter fotóművész, az MMA levelező tagja 13.30 dr. Szilágyi Sándor PhD, független fotóművészeti író – Mi az oka, hogy Magyarországon a fotóművészeti írómesterség
lábra nem tud kapni?
13.50 Makáryné Fodor Éva szakvezető, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium –
Fotográfusképzés a Képző- és Iparművészeti Szakgimnáziumban
14.10 Kávészünet
14.30–16.20 FÓRUM (beszélgetés a hallgatóság részvételével)
16.20 ZÁRSZÓ
Hogyan jöhetne létre egy szakmai konszenzus? Addig is milyen kánon szerint rendeződnek fotóművészeti kiállítások? Kiállító intézmények, galériák, kurátorok, vagy magángyűjtemények mutatnak föl kánont? Miért hiányoznak alapkutatások, amire biztonsággal lehetne építeni? Mi lehet az a szakmai alapkritérium, amin közmegegyezéssel továbbjutva végre megszületik egy ilyen összetett fotótörténeti munka? A múltunkban, vagy a jelenünkben gyökerezik, hogy nincs jelentős előrelépés? Milyen feltételeknek kell létrejönni, hogy megindulhassanak a munkák? A fotográfia művészete milyen helyet foglal el a teljes hazai kultúrában? Válaszokat keresünk, hogy a vizuális tömegtermelésben, egyáltalán ebben a fényképrengetegben, mi a mai helyzete a fotóművészetnek? A jelenből tekintünk visszamenőlegesen a fotóművészetre, vagy saját korszakaiban ítéljük meg? A mai Magyarország területén élt és élő fotóművészeket vagy a határon túliakat is a teljes magyar fotográfia részének tekintjük? Ismerjük-e őket és munkásságukat? Az egyetemes fotográfiában is értelmezhetően, fellelhető-e nemzetkarakterológia a magyar fotóművészetben?
Szervező: Magyar Művészeti Akadémia Film- és Fotóművészeti Tagozata
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes, online regisztrációhoz kötött; melyet a lap alján található "Jelentkezés" gombra kattintva tud megtenni,
A konferencia első napjára külön kell regisztrálni; jelentkezését ITT tudja leadni.
Jegyárak
Helyszín


